When a marine turtle is incidentally by-caught by a longliner, fishermen try to cut the line — without hauling it on board — and release the turtle into the sea. However, a research published in the journalMarine Ecology Progress Series alerts that about 40% of post-released turtles die some months later due to the impact of longline fishing. Leer más.





Quick—when you think of an agitated anole, what’s the first thing that comes to mind? Perhaps a quick color change, maybe even some squeaking and biting and, of course, a couple flashes of the dewlap all may have been high on the list. Well, not to be outdone by its cousins from the new world, the Middle-eastern yellow-spotted Agama (Trapelus flavimaculatus) has come up with a spectacular display that involves all three behaviors listed above. Leer más.
Earlier this year, I lamented not having any cameras when I witnessed the most epic fight in 5 months of Sitana fieldwork. As luck would have it, I saw an equally impressive fight on the last day of my sixth month of Sitana observation, and this time I had a video camera! Leer más.
Allosauroid theropods were a diverse and widespread radiation of Jurassic–Cretaceous megapredators. Achieving some of the largest body sizes among theropod dinosaurs, these colossal hunters dominated terrestrial ecosystems until a faunal turnover redefined apex predator guild occupancy during the final 20 million years of the Cretaceous. Leer más.
Pascual Hernández, Álvaro (2013) Estudio de la fragmentación del hábitat de anfibios por la carretera M-301 de Madrid. Proyecto Fin de Carrera,E.U.I.T. Forestal (UPM).
Resumen
Una de las principales causas de la actual crisis de biodiversidad es la pérdida y fragmentación del hábitat. En muchos casos, esta fragmentación es consecuencia de la construcción de infraestructuras lineales. El tramo de la carretera M-301 de Madrid estudiado es el que concentra mayor número de atropellos de anfibios en la Comunidad. Los atropellos son especialmente numerosos durante las migraciones reproductoras de los individuos (Se han registrado hasta 400 atropellos/noche). En el estudio se analiza la conectividad de la zona para el sapo común (Bufo bufo) y el sapo corredor (Bufo calamita) mediante los programas UNICOR y Circuitscape. Los resultados, como queda demostrado, presentan modelos de rutas muy próximos a la realidad. Finalmente se presentan posibles medidas correctoras útiles para anfibios y otros grupos faunísticos. El estudio proporciona herramientas para solucionar posibles problemas de conectividad del territorio que se presenten en futuros levantamientos de infraestructuras.